Menjava na čelu našega največjega trgovca

Posel Andreja Lončar 12. novembra, 2025 11.07 > 12. novembra, 2025 11.10
featured image

Tomislav Kramarić od 1. novembra ni več direktor Mercatorja, ki ga je vodil dve leti in pol.

12. novembra, 2025 11.07 > 12. novembra, 2025 11.10

Trgovska družba Mercator ima novo vodstvo. Po odhodu Tomislava Kramarića je s 1. novembrom vodenje družbe prevzel dosedanji član poslovodstva Tomislav Djurić, so za Forbes Slovenija potrdili v podjetju.

Djurić je v vodstvo Mercatorja prišel januarja letos in prevzel področje financ. V preteklosti je bil višji revizor v svetovalni hiši Ernst & Young, vodja kontrolinga v Atlantic Grupi in član uprave podjetja za gradnjo energetske infrastrukture Dalekovod, pred prihodom v Mercator pa je bil štiri leta član uprave v podjetju ENNA Fruit, katerega lastnik je lastnik Fortenovve in Mercatorja Pavel Vujnovac. Podjetje se je ob letošnji pridružitvi skupini Fortenova preimenovalo v Arivera Fruit.

Novi član poslovodstva Mercatorja je Zvonimir Šimunović, dosedanji direktor področja nabave in upravljanja blagovnih skupin (UBS).

Kramarić ostaja v skupini

Kramarić je v Mercator prišel decembra 2022. Pred tem je delal v hrvaški sestrski trgovski družbi Konzum, kjer je bil med drugim pet let direktor maloprodaje. V Ljubljani je bil sprva član poslovodstva Mercatorja, ki ga je takrat vodil Tomislav Čizmić. Z aprilom 2023 pa ga je nadomestil na vodilnem položaju.

Tudi po odhodu z direktorskega položaja Kramarić ostaja v skupini Fortenova, in sicer kot direktor podjetij FNG Property v Sloveniji in na Hrvaškem, so nam še povedali v Mercatorju. Gre za podjetji, na kateri Fortenova prenaša nepremično premoženje skupine. FNG Property SI je nedavno prevzel Mercatorjeve nepremičnine in tudi finančne obveznosti. V Ajpesu je sicer kot zakoniti zastopnik poleg Kramarića naveden tudi Djurić.

Tekma za primat s Sparom

Mercator ostaja največji trgovski sistem pri nas, čeprav mu je Spar za petami, po nekaterih izračunih ga celo že prehiteva.

Lansko leto je imel Mercator 1,32 milijarde evrov prihodkov, 47,8 milijona evrov normaliziranega dobička pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA) ter 10,4 milijona evrov čiste izgube, kar je precej manj kot leta 2023 (47,8 milijona evrov). Letos načrtuje nekoliko manjšo prodajo zaradi zaprtja trgovin M Tehnika, ki so lani skupini prinesle 71 milijonov evrov prihodkov. Poleg tega poslovni načrt za letošnje leto predvideva 85,6 milijona evrov normalizirane EBITDA, kar v primerjavi z letom 2024 predstavlja povečanje za 79,1 odstotka.

Osrednji cilj vodstva je po navedbah v zadnjem letnem poročilu povečanje poslovne učinkovitosti Mercatorja, predvsem na področju maloprodajne mreže in logistike. Kot smo pisali v članku Mercator v vrtincu sprememb, več odločitev se bo sprejemalo v Zagrebu, je podjetje sredi prestrukturiranja. To poleg zapiranja trgovin M Tehnika Mercator zajema tudi zapiranje drugih nedobičkonosnih manjših trgovin ter združevanje nabavne službe Konzuma in Mercatorja, ki jo zdaj vodijo in usmerjajo iz Zagreba.

V luči prizadevanj za večjo učinkovitost pa naj bi se Mercator ponovno aktivneje lotil projekta gradnje logističnega centra v ljubljanskem BTC. Logistika je šibka točka trgovca, saj prodajalne oskrbuje iz šestih logističnih centrov po Sloveniji in sprejema manjše količine, s čimer naj bi po nekaterih ocenah izgubljal po okoli 20 milijonov evrov letno.